Hund eller?

                                                                               Tjabba!!!!!♣
           
                             Hm, på söndag ska jag kanske åka till Göteborg! Eller inte just dit men det är ungefär så lång om inte längre typ. Jag ska kolla på några Westies (Se bild under) och kanske boka en av dom. Hoppas bara det finns några kvar. Och just det. Idag fick jag reda på att jag är allergisk mot iaf gräs och troligen massor med annat också. Så det är bara att hålla tummarna så att jag inte är allergisk mot hund också. Ska ta ett blodtest den 13:de (otursnummer= Jag är allergisk mot hund -.-) och se vad jag är allergisk mot. Men då har vi redan suttit i en ASVARM bil i totalt 8 timmar den dagen..... och så har vi troligtvis bokat en av de där hundarna för iallafall 1000 kr. så då blir det bortkastat om jag är allergisk..  IT`S SHIT.

Westie, som du nog ser :)  Um, bilden vart lite ihoptryckt.... sorry :)Temperament
Det är en typ sällskapshund nu för tiden, förr var den enbart jakthund. Den behöver mycket motion, uppmärksamhet och lek. Den är barnvänlig och blir inte arg om man inte är envis och gör något den inte vill för den är ännu envisare. 

Det är också en självsäker och vaken och fungerar utmärkt även som vakthund.
Den är oftast mycket charmig och tillgiven. Westien har blivit populär tack
vare dess charmiga och busiga uttryck och glada humör.

              Westie, Kopierad från Google.                                           
Ej westie. Kopierad från google. Vet inte vad det är för några hundar faktiskt :)
                                                       Utseende
Westien är stark och kraftig, men rör sig ändå smidigt. Den är lågbent, medelstor och lättrörlig, med grov benstomme. Käkar och tänder är kraftiga och bettet är saxbett. Ögonen är mörka och med ett skarpt uttryck. Öronen är små och upprättstående. Svansen är rakt uppstående och morotsformad xD.  Och hundens huvud är "bakåt".

Pälsen består av två hårlag - tjock, mjuk underull, samt tätt åtliggande täckhår,
ca fem cm långt. Pälsen bör trimmas ca var tredje månad eller oftare. (Det blir dyrt typ MINST 40 000 kr på en hunds livslängd)
Färgen är alltid vit, med svart pigment på nos, ögon, trampdynor och klor.
rygghöjd: ca 28 cm Vikt: ca 7-10 kg.   (Kopierat från
Den_här_sidan, fast lite har jag allt skrivit själv som ni nog ser :P)



Kommentarer
Postat av: kevin

Hej jag undrar om du vet på ett ungefär vad det kostar per år att ha en Westie?

och dom är väl allergifria?

2012-03-05 @ 08:37:37
Postat av: kevin

jag undrar om hur mycket det kostar per år att ha en westie?

Och den är väll allergifri?

2012-03-05 @ 08:43:03
Postat av: kevin

oj råka skicka två ggr trodde den ena inte kom fram

och förresten svara snabbt tack.

2012-03-05 @ 08:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0